• Начало
  • Какво е НЛП
    • Какво е НЛП?
    • История на НЛП
    • Как се изучава НЛП?
    • За кого е НЛП?
    • Няма провал, има само обратна връзка
  • За нас
    • Институт по НЛП
    • Екип
    • Партньори
    • Кауза
  • Тренинги
    • Предстоящи тренинги
    • Всички тренинги
    • Тренировки
    • Коучинг програми
    • Корпоративни тренинги
    • Календар
  • Демо зона
    • Колело на живота
    • Репрезентативни системи
    • НЛП игра “Азбука”
  • Блог
  • Препоръки
  • Контакт
Имаш въпрос?
0884 270 580
[email protected]
  • Вход
  • Регистрация
Институт по невро-лингвистично програмиранеИнститут по невро-лингвистично програмиране
  • Начало
  • Какво е НЛП
    • Какво е НЛП?
    • История на НЛП
    • Как се изучава НЛП?
    • За кого е НЛП?
    • Няма провал, има само обратна връзка
  • За нас
    • Институт по НЛП
    • Екип
    • Партньори
    • Кауза
  • Тренинги
    • Предстоящи тренинги
    • Всички тренинги
    • Тренировки
    • Коучинг програми
    • Корпоративни тренинги
    • Календар
  • Демо зона
    • Колело на живота
    • Репрезентативни системи
    • НЛП игра “Азбука”
  • Блог
  • Препоръки
  • Контакт

Блог

  • Начало
  • Блог
  • Блог
  • Как да се презентираме пред шефа, за да станем неговия любим служител

Как да се презентираме пред шефа, за да станем неговия любим служител

  • Публикувано от А. Лазаров
  • Категории Блог
  • Дата 01.06.2016

автор: Кирил Христов

Защо се случва да работим здраво, да полагаме повече от необходимите усилия и въпреки всичко шефът да не ни забелязва?

Защо не оценява нашите усилия и защо не получаваме така желаните повишения, увеличаване на заплатата или други материални и нематериални придобивки?

Защо благата отиват при други, а не при нас?

Звучи ли ви познато?

Ако и при вас е така, бих искал да ви дам няколко съвета, за това как да се презентираме пред ръководството, как да бъдат забелязани нашите усилия и как да получим това, което искаме от шефа.

Преди няколко години, когато работех в една от международните вериги на позиция ръководител в отдел „Сирена и деликатеси“, прекият ми началник беше чужденец. Моите колеги от другите отдели в дивизия „Свежи храни“ често коментираха, че не могат да разберат какво иска шефът и как да му угодят. Въпреки това всички твърдяха, че двамата с още един от членовете на екипа, сме любимците му. Познайте кои двама от дивизията бяха предложени за повишение и преминаха на по-висока позиция…

Реших, че ще е полезно да споделя как успях да постигна това и да помогна на всички, които искат да бъдат най-после забелязани и повишени в службата си.

И така, започваме с това, което е важно за всеки ръководител, а именно:

  1. Това, което е дадено като задача, да бъде свършено навреме.
    Ако виждаме, че няма да успеем в дадения срок, трябва своевременно да уведомим шефа за причините, които са довели до забавянето. В никакъв случай не си мислете, че той ще забрави и вашето закъснение може да мине незабелязано.Бъдете честни и откровени като не се опитвате да „прехвърляте топката“ към някого друг, който не си е свършил работата навреме. Това може да ви донесе само лоши отношения с колегите, а не това е целта. Подчертайте, че колегата, който ви е забавил, е положил достатъчно усилия, работил е здраво, но въпреки всичко не е постигнал това, което се е очаквало от него, за да може вашата работа да бъде свършена
  2. Искайте обратна връзка от прекия ръководител
    Прави добро впечатление, когато искате съвет, помощ или просто мнение относно това, което правите. Въвлечете вашия шеф в работата си. Дори и да знаете отговорите на въпросите, които задавате, хубаво е те да излезат от неговата уста. Така той е ангажиран с вашия резултат и би ви подкрепил.
  3. Показвайте напредъка си на всеки етап
    Тук не бива да се прекалява, за да не остане шефът ви с впечатлението, че не можете да свършите нищо сам. Не забравяйте, че вашият ръководител има предостатъчно ангажименти и няма възможност да проверява всеки детайл от работата на всеки един от подчинените. Разделете работата си на ключови етапи и използвайки въпрос относно по-нататъшните стъпки по задачата, представете това, което сте направили до момента. Задавайте само ключови въпроси, свързани с предмета на работа, като подгответе по минимум два варианта за решение на казуса. Така ще покажете, че не идвате само за да ви се даде решение на проблема, а че вече сте мислили по въпроса и имате предложения и възможни подходи за решаване на задачата.
  4. Направете рекапитулация на това, което сте получили като обратна връзка
    Повторете това, което сте получили като уточнения и си водете записки. Много е важно, това което получавате като обратна връзка, да бъде записвано по време на срещата с шефа ви. Така ще имате възможност да повторите в края на срещата важните неща, които сте обсъдили и да получите потвърждение, че сте разбрали правилно всичко, което ви е дадено като обратна връзка.
  5. Бъдете проактивни
    Тук имам предвид сами да искате задачите да бъдат поставяни на вас. Така имате две предимства: винаги можете да пожелаете работата, която ви е по-приятна (и лека), като освен това създавате впечатление за ангажираност към работата на отдела и готовност за поемане на повече отговорности. А кой е първият, който ще бъде промотиран? Разбира се, че този, който е бил инициативен и е поемал повече отговорности от колегите си J
  6. Винаги давайте повече отколкото „получавате“
    Много често служители в корпоративния свят казват: „аз съм на работа от 9:00 до 18:00 часа“ или „за това не ми плащат, че да го върша“. Както сами предполагате, такива хора в най-добрия случай са на една и съща позиция и с една и съща заплата в продължение на години. Те обаче винаги недоволстват от това как някакви „парашутисти“ се промотират или назначават във фирмата. Нямам предвид, че трябва да стоите безсмислено в офиса, само и само ръководителят ви да си мисли колко много работите. Това, което имам предвид е, че винаги можете да си помогнете с нещо за следващия работен ден (дори само да си направите план със задачите на спокойствие).
  7. Винаги, когато можете, помагайте на колегите си
    Все пак вие ще сте следващият им шеф. Повече от желателно е да сте в близки отношения с колегите от екипа. Помагайте им с нещо, което вие можете, а те не, с цел да ги научите или просто да им помогнете с някоя текуща задача. Припомняйки си принципа на реципрочността, те винаги ще бъдат готови да ви върнат жеста, както и защо не, да подкрепят вашата кандидатура за промотиране.

Сигурен съм, че когато приложите тези принципи на практика, резултатите ще бъдат неизбежни.

Ако вече сте ръководител може би сте разпознали любимите си служители, които спазват поне частично принципите, описани по-горе.

Ценни съвети, тези техники, а и много други, ще можете да научите на предстоящото обучение „Как да заемем мястото на Директор“.

Успех!
Кирил

  • Сподели:
author avatar
А. Лазаров

Основател и Председател на УС на Института по НЛП

    Като ръководител на собствен бизнес работата ми беше да управлявам хора и процеси. С процесите ми беше ясно – помагаше ми техническото образование. Предизвикателство ми бяха хората – как да подбера подходящите и как да ги мотивирам да постигат целите на компанията. Търсех работещи методи и така попаднах на НЛП. В България нямаше кой да ме научи на метода. Започнах проучване кое е мястото, където да получа най-добра квалификация. Избрах Русия, защото там НЛП от 80-те години навлиза във всички области на живота и бизнеса. Привлече ме прагматизма на руската школа. Още на първия курс разбрах, че НЛП е нещото, което е липсвало в живота ми и с което искам да се занимавам.

    Предишен пост:

    Kакво е важно за събеседника
    01.06.2016

    Следващ пост

    Тайните на еротичния глас, как да възбудим интерес към себе си
    01.06.2016

    Други тренинги

    Кой управлява настроението и емоциите ни?
    24 август, 2021

    Карам от работа към вкъщи. Спирам на първия светофар. Има коли, едва ли ще мина на първото зелено. Става ми досадно. Все пак минавам на първото. На следващото кръстовище –  още повече коли. За 2-3 светофара. Спирам и чакам спокойно. …

    greshka na rabota 2
    Издъних се на работа – какво да правя?
    10 март, 2021
    ZAEK-PIC
    Как да не се дразним на хората и да приемем спокойно странностите им. Техника за справяне с конфликти
    10 септември, 2020
    logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme

    0884 270 580

    [email protected]

    Какво е НЛП

    • Какво е НЛП?
    • История на НЛП
    • Как се изучава НЛП?
    • За кого е НЛП?

    За нас

    • За нас
    • Екип
    • Кауза
    • Партньори

    Тренинги

    • Предстоящи тренинги
    • Всички тренинги
    • Тренировки
    • Коучинг програми
    • Корпоративни тренинги

    Други

    • Блог
    • Карта на сайта

    Институт по Невро-лингвистично програмиране - NLP.bg

    • Политика за поверителност

    Абонирай се,

    за да получаваш новини, интересно съдържание и специални предложения от нас.

    Ние използваме бисквитки! Ако изберете Приемам, ще дадете на нас и на нашите партньори Вашето съгласие да събираме, обработваме, съхраняваме и споделяме личните ви данни, за описаните в Политиката за поверителност цели и по описаните там начини.

    Настройки
    Настройки за ПоверителностFacebookGoogle Analytics

    Настройки за Поверителност

    Ние използваме бисквитки! Ако изберете Приемам, ще дадете на нас и на нашите партньори Вашето съгласие да събираме, обработваме, съхраняваме и споделяме личните ви данни, за описаните в Политиката за поверителност цели и по описаните там начини.

    Бележка: Тези настройки ще бъдат приложени само към браузъра, който в момента ползвате.

    Facebook

    Facebook

    Google Analytics

    Google Analytics

    Запази