Стратегически подход за убеждаване – в бизнеса и личния живот
Нещото, без което всички техники за получаване на съгласие не работят
Практически курс
Изготвяме сценарий и подробен текст /обръщение, за да получим „Да“ с от 15% до 400% по-голяма вероятност
На курса ще научите:
- Защо хората не вземат рационални решения
- Как въпреки това да предвиждаме и управляваме поведението им
- Принципите и тяхната последователност, които хората подсъзнателно следват, при вземане на решение.
- Как да разработим стратегия, план и текст за писмена или устна комуникация в конкретни ситуации, например:
‣ Продажба на продукт и идея
‣ Предложение или искане в личния живот
‣ Искане към колеги или шефа
‣ Управленска комуникация
‣ Sales letter, текст на сайта, имейл
‣ Презентация
‣ Преговори
‣ Реклама, Заглавие, Маркетингова стратегия
Идва момент, в който разбираш, че колкото и знания и опит да имаш, те не са достатъчни! При мен това стана през 2021, когато от най-голямата ни банка* ме поканиха да вдигнем продажбите на определен техен продукт.
От 17 години обучавам как да получаваме съгласие. Използвам едни от най-мощните техники в съвременната психология, НО…
Осъзнах, че ми липсва стратегически подход към използването на техниките.
Дори знаех принципите как се прави, бях чел за тях.
Р. Чалдини разработва такъв подход и научно го доказва. Даниел Канеман – психолог, който получава нобелова награда за икономика, също прави изследвания в тази област.
Но не ги прилагах винаги на практика. А знанието, което не е превърнато в конкретни действия, не носи полза.
Благодарение на проекта с банката, обединих научния подход с опита ми от приложната психология за разбиране и управление на подсъзнателните процеси.
Разработих Комплексен комуникационен подход.
Той даде резултат, който е измерен и ще споделя цифрите с вас на курса.
В работата си и в личния живот забелязвам, че не е лесно да бъдем разбрани от другите. Понякога те не приемат важните за нас неща. Това води до конфликти, противопоставяне, негативни емоции, загуба на взаимоотношения.
А Комплексния комуникационен подход е основан на харесване, съгласие и сътрудничество.
Той гарантира повече добри бизнес и лични взаимоотношения и удовлетворение за двете страни.
За това реших да споделя подхода с вас в рамките на този курс, защото харесвам хората, които се развиват. За мен е важно да постигаме целите си чрез изграждане на добри взаимоотношения с другите по етичен начин.
Освен при продажби, преговори, общуване с колеги, подчинени и шефа, тествах подхода дори в ситуации от личния живот. Помогнах на клиентка да възстанови отношенията с бившия си партньор, на клиент да се разбира и бъде чут от семейството си, на родители да стигнат до децата си…
Подходът работи в почти всички ситуации, когато искаме нещо от другите.
На този курс ще ви помогна да го усвоите и тренирате, докато разработвате конкретен казус за убеждаваща комуникация в избрана от вас ситуация. Ще си тръгнете от курса с готово решение, което да приложите още на другия ден.
Програмата включва:
- Как да защитим себе си от капаните на емоционалните решения.
Два типа мислене – „бързо“ и „бавно“ (По Д. Канеман) Как те определят начина, по който вземаме решения. Защо често вземаме решения, които не са рационални – примери. Защо въпреки това процеса на вземане на решение следва определена логика и последователност.
- Структура и последователност на процеса на вземане на решение.
Какви етапи изминаваме в главата си, често без да осъзнаваме, преди да кажем „Да“.
7 основни принципа на убеждаването.
- Определяне на работни казуси.
Участниците в курса откриват и избират конкретни ситуации от техния живот – бизнес или лични, където получаването на съгласи ще им донесе най-голяма стойност.
Разделят се на групи по интереси, в които ще работят по избраните казуси.
- Структура на убеждаващата комуникацията:
7 етапа, през които да преведем клиента към решението, което искаме той да вземе.
Ще дам примери от работата ми – разговор за изясняване на отношенията, презентация на услуга, текст за телефонни продажби, продажба при лична среща, студено обаждане
- Как да създадем контекст, в който по-лесно да приемат условията ни.
Принцип на контраста. Примери за използването му.
Лесна техника от НЛП за използването му в речта.
Как да създадем илюзия за избор така, че да изберат желаното от нас.
Техника на „примамката“.
1-ВИ ЕТАП: ИЗГРАЖДАНЕ НА ВЗАИМООТНОШЕНИЯ
- „Дай за да получиш“ – нов прочит на старата истина
Кога е подходящ подаръка и как да го изберем
12 нематериални неща, които другите ценят много повече от материалния подарък
- Как да ни харесат. Да се свържем с другия/те.
- Да намерим приликите – по какви критерии е възможно
- Похвала – да намерим позитивното. Какво да направим, когато не харесваме другия.
- Сътрудничество – как да открием общите интереси
2-РИ ЕТАП: ИЗГРАЖДАНЕ НА ДОВЕРИЕ И ПРИВЛИЧАНЕ НА „КЛИЕНТА“
- Доказателства от вън за силните ни страни
- Какви данни и информация да изтъкнем
- Да накараме другите да говорят вместо нас – как да ги мотивираме (Ще споделя свое собствено откритие с примери)
- Доказателства от вътре за силните ни страни
Осем външни признака на авторитета. Как да си изберем подходяща роля и да я транслираме. Как да бъдем харизматични.
3-ТИ ЕТАП: „ЗАТВАРЯНЕ НА СДЕЛКАТА “
- Консистентнотост, въвличане
- Как да накараме другите да предприемат малки стъпки, без дори да подозират, че ги водят към желаната от нас цел
- Да ги „поставим“ в подходящата роля. Техника от НЛП – „Внушение на ниво „Идентичност“
- Да поемат ангажимент
- Как да го направят доброволно
- Дефицит, ограничения, недостъпност.
- Параметри, подходящи за създаване на дефицит. Кой от тях работи най-силно.
- Ексклузивитет и как да го създадем.
-
Дати на провеждане:
13 и 14 май 2023 г.
Формат на провеждане:
От 10:00 до 18:00 ч. с почивка за обяд и 2 кафе паузи
Място:
гр. София, Хотел Грами, зала Преслав, бул. Александър Малинов 79 Г
Цена:
590 лева. (ДДС не се начислява)
Отстъпка:
Цената е 490 лева при ранно плащане до 28.04.2023 г.
Цените са окончателни и не се начислява ДДС.
ВНИМАНИЕ: За да обърнем индивидуално внимание на всеки от участниците и неговия казус броят на участниците е ограничен до 16.