Бизнес словесно айкидо
Как да превърнем опонента в съюзник
На всеки се е случвало да го нападнат с думи. Отказват ти, не приемат мнението ти, навлизат в личното ти пространство с въпроси, отправят ти обвинения, търсят ти сметка или се отнасят неуважително към теб… това са само някои от примерите на словесни атаки. Казват ти нещо и ти разбираш, че ако отговориш ще стане скандал, от който няма да спечелиш. А ако премълчиш – пак губиш: статус, уважението на другите, самочувствие и самооценка…
Ако тези случаи са редки, човек ги отминава и продължава напред, но това не винаги е възможно. Например:
- Работиш в конкурентна среда, с колегите се борите за клиенти, позиция, повишение
- Налага ти се да общуваш с недоволни, агресивни или груби клиенти
- Подложен си на психологически натиск или тормоз от шефа
- Участваш в ситуация на открита конфронтация с представители на конкурентна организация
Познавам хора, които са напускали работа заради подобно отношение или са прекратявали изгодни взаимоотношения.
Ако и ти си в подобна ситуация, значи опонентите ти използват един от най-старите начини за манипулация – нападението. Може не просто да са добри по природа, а специално да са обучени на техники за словесна атака.
Те използват това че, логическите и граматическите правила са дълбоко заложени в подсъзнанието ни. Тези автоматични програми от една страна са полезни, защото не трябва да мислим как да говорим, но от друга страна могат да ни вкарат в капан:
Те ни карат автоматично да отговаряме на въпроси и да поддържаме темата на събеседника дори това да е в наш ущърб.
Същевременно не е социално приемливо да не отговорим на въпрос или рязко да сменим темата– ще изглеждаме груби и околните ще се настроят срещу нас.
И аз преди като управител на бизнес попадах в подобни ситуации – с контролиращи органи, клиенти, доставчици и дори с персонала.
Бяха ми нужни около 2 години за да открия, изследвам, адаптирам и сам да усвоя няколко мощни техники за това как да излезем от ситуацията елегантно, да избегнем неудобен въпрос, да говорим за каквото си искаме и при това събеседникът ни да е заинтригуван, а околните да ни симпатизират.
Оказа се, че много често опонентът ни напада от страх и слабост. Научих се да разбирам неговите мотиви и да му помагам бързо да се успокои и да ми сътрудничи.
Сега използвам тези техники непрекъснато, тъй като от 12 години водя тренинги, свързани с излизане извън зоната на комфорт. Ясно е, че клиентите се съпротивляват с най-различни възражения и словесни атаки. В такива случаи задачата ми е да се справя с възражението много кратко, така че човекът да остане доволен и да работи. Част от тайните си как постигам това, ще споделя с теб на този еднодневен тренинг.
Ще тренираме заедно реални ситуации, ще има „спаринг“. Не само ще разрешиш свои казуси, но ще се научиш при атака да оставаш спокоен и да излизаш от ситуациите с достойнство.
Програмата включва:
- Какво е вербална атака
Как да разберем, че някой ни атакува. Ситуации. Видове атаки. Какво губим, ако не реагираме правилно. - Нива на комуникация
Пет нива на общуване. Признаци за разпознаване на всяко от нивата.
Параметри, показващи опити за манипулации
Стратегии на поведение при нападение - Какво ни пречи да защитим интересите си
Защо се чувстваме длъжни да отговаряме на неприятни въпроси и да говорим по темата на опонента, въпреки че не ни е изгодно. Социално-придобити инстинкти по Р. Чалдини, които ни зомбират и ни лишават от избор. - Освобождаване от ограниченията – как повече да не сме зомби
Примери от медиите и общественото пространство за такива техники.
Развиваме умения да разпознаваме комуникационните шаблони и да ги запълваме с нов, изгоден за нас смисъл.
Как речта ни да изглежда логична и свързана, дори да не е такава – тренировки.
Упражняваме се да свързваме далечни и крайни идеи и понятив, за да бъдат контраатаките ни неочаквани. - Тренировка за интересен и забавен разговор
Структура на разговора. Как да използваме контекста. Как да предразположим събеседника. Как да разговорим затворен човек.6. Как да използваме силата на противника - Каква информация ни дава атаката за слабостите на опонента.
3 техники за контраатака – тренировка на всяка от тях. - Как да избегнем неудобен въпрос така, че опонента да остане доволен.
Тренировка. - Как да превърнем опонента в съюзник и да го накараме да ни сътрудничи
Как да определим позитивното намерение на опонента.
Как да го насочим към конкретно действие, полезно и за него и за нас.
Как да изграждаме и поддържаме добри взаимоотношения.
-
Дати на провеждане:
24 февруари 2018 г.
Формат на провеждане:
от 10:00 до 19:00 ч. Регистрацията е открита от 9:20 ч. и завършва в 9:50 ч.
За комфорта на присъстващите достъпът в залата ще бъде възможен само до 9:50 ч.
Място:
София, Учебен център на Институт по НЛП, ж.к. Хиподрума, бул. “Цар Борис III” 81, вх. В, ет. 4, офис 11 Вижте картата
Водещ:
Ангел Лазаров с екип на Институт по НЛП
Цена:
При регистрация до 12.02.2018:
За един участник – 149 лева.
За двама участници, регистрирали се заедно – 150 лева общо за двамата*При регистрация след 12.02.2018:
За един участник – 179 лева.
За двама участници, регистрирали се заедно – 180 лева общо за двамата*При плащане на място в деня на събитието: 219 лева за всеки участник.
Цените са окончателни и не се начислява ДДС
Гаранции:
Опитът ни с над 5000 човека, преминали през наши обучения ни дава пълна увереност в качеството на тренингите. За да си спокоен и да се убедиш, че наученото работи за теб, ти даваме 100% 30-дневна гаранция. Ако 1 месец след като си преминал обучението решиш, че нещо не ти харесва, просто ми кажи какво не ти допада и аз ще ти върна парите.
*с код за отстъпка. Попитайте отганизаторите.