Бизнес етикет и протокол
С Ани Давидкова, Главен експерт „Протокол“ на трима президенти.
Как да бъдем приети в бизнес среди от най-високо ниво. Практически семинар.
- Виж с какво и как ни ограничава непознаването на бизнес етикет
- Научи как да се чувстваш комфортно и сигурно във всяка бизнес ситуация
- Как да бъдеш допуснат, чут и разпознат като свой на различни бизнес събития: официални приеми, коктейли, делови обеди и вечери, конференции и презентации
- Как да не пропускаш шанса на такива събития да разшириш бизнеса или кариерата си в компанията
- Защо да добавиш нотка елитарност към имиджа си
Известни са фрапиращи случаи на хора, които не познават бизнес етикета и го нарушават. Но това, че не познаваме правилата, не ни освобождава от отговорност при тяхното неспазване.
Едва ли днес ще видиш някой да седне на шведската маса и да каже на сервитьора „Като дойдат шведите ще стана“
Но има доста тънкости на етикета, които не знаем и това може да ограничи достъпа ни до определени кръгове на бизнеса. Според Ани Давидкова поне половината от деловите хора в България дори не се ръкуват правилно!
Защо е така?
Преди 1989 г. в България бизнес етикетът е преди всичко елитарно знание, достъпно само за част от номенклатурата. След като възможностите се отварят за всички, се получава рязко пропадане в бизнес културата.
Новите бизнесмени са активни, предприемчиви, амбициозни и искат да успеят. Начинът е чрез контакти с хора, които правят сериозен бизнес.
За да получиш достъп до средите на големия бизнес, е необходимо да те разпознаят като свой и да ти имат доверие. Особено чужденците. Те имат наследствена бизнес култура от стотици години. И за да не изглеждаме комични, а да се възползваме от възможностите да правим бизнес с тези, които наистина са успешни, трябва да познаваме правилата на бизнес етикета и протокола.
Затова все повече хора се интересуват и четат. Но пазарът е залят с много литература, която често си противоречи. Важно е да сме сигурни, че това, което сме научили е адекватно и няма да попаднем в неудобна ситуация.За това те каним на този семинар с Ани Давидкова, която има 10 годишен практически опит като Главен експерт на дирекция „Протокол“ в Администрация на президента.
На него ще се запознаеш само с това, което е проверено от практически опит както в България, така и с представители на различни култури по света.
Всичко това – поднесено по жив и забавен начин с много практически упражнения.
Програмата включва:
Исторически ретроспекция и произход.
Приносът на Еразъм и Луи XIV. Кому и защо е нужен етикетът. Как той ограничава и регламентира приемането в определени среди.
Първи контакт за установяване на взаимоотношения.
Йерархия и поздрав – кой кого – първи и как.
Поглед – къде и колко продължително.
Дистанции в зависимост от контекста.
Ръкуване.
Позиции на тялото, краката и ръцете по време на бизнес – контакт.Невербални знаци, жестове, техники и речеви похвати с цел:
Да задържим вниманието.
Да отклоним вниманието.
Да акцентираме на важен момент.
Упражнения за ръкуване, дистанция, позиция на тялото и ръцете, използване на погледа.
Симулация на първи контакт и запознаване на бизнес среща.Изграждане и поддържане на бизнес отношения.
Делови контакт.
Телефонна комуникация: по кое време, колко дълго, какво говорим – етапи и съдържание на разговора.
Имейл кореспонденция: значение, елементи, съдържание
Делово писмо: елементи и съдържание
Кога каква комуникация да изберем?
Упражнение: подготовка на всеки от 3-те вида кореспонденция за начало на бизнес отношения.Визитни картички.
История. Изисквания към картичките. Кога и как се подават – от позиция седнал и прав.
Упражнение.Подаръци.
Кога какъв подарък и по какъв случай.
Подаръци за мъже и подаръци за жени.
Примери за удачни и неудачни подаръци.
Цветята.Неформална комуникация и свободно общуване.
Кога е подходящо и кога – не.
Оценка на периода и етапа на бизнес отношения – начало, среда, завършване.
Как да скъсим дистанцията – начини и теми.Комуникация вътре в компанията.
Поведение при официални срещи, работни срещи, фирмени мероприятия и др.
Приемане на посетители и гости – посрещане, отвеждане, настаняване.
Първи думи и контакти, теми.
Каква информация за фирмата да дадем и каква да спестим.
Фрази за влизане в разговора – клишета и заготовки и защо са важни.„Ужас в чинията“ – общуване на масата.
Поведение по време на различни събития – бизнес закуска, обяд, вечеря, прием и коктейл, гардън парти.
Подредба на масата, посуда, прибори.
Подходящо облекло за различните събития.
Поведение на масата – как седим, ръцете, погледът.
Алкохолът – за и против.
Етикет, когато сме бизнес гост.Изграждане на имидж. Облекло и аксесоари.
Костюмът на бизнеса. Видове облекло според мероприятието. Дрехата за първи контакт, по която ще ни посрещнат.
Елементи на деловото облекло за мъжа и жената.
Бизнес аксесоарите като елемент на имиджа.
Упражнение: дизайн на облеклото и аксесоарите за конкретно събитие.Какво да правим с това за в бъдеще?
Може ли понякога да не спазваме правилата?
Въпроси и отговори.
Библиография.
Броят на участниците е ограничен на 10.
Участие се заявява с предварителна регистрация до изчерпване на местата.
-
Дати на провеждане:
12 и 13 юни 2021 г.
Формат на провеждане:
Събота – от 10:00 до 18:00 ч., с почивка за обяд и 2 кафе паузи
Неделя – от 10:00 до 13:30 ч., с 1 кафе паузаМясто:
гр. София, ул. “Княз Борис I” 49, ап. 8
Цени:
390 лева без ДДС – при регистрация и плащане до 30.05.2021 г.
480 лева без ДДС – при регистрация и плащане след 30.05.2021 г.ВНИМАНИЕ: Във връзка с извънредната епидемична обстановка броят на участниците е ограничен до 14. Тренингът ще се проведе при спазване на всички противовирусни мерки и препоръки, актуални към датата на неговото провеждане.