Програма за треньори, водещи и лидери
Специално за хора, които искат да предават знания на другите и да развият това като бизнес, дори да нямат идея как да направят обучение в момента
Нов и практичен подход да създаваш и провеждаш обучения от нулата и да управляваш групи
(Без скучни и монотонни лекции и губене на време за сложни теории)
Дори да си мислиш, че не знаеш нищо особено, ще ти помогнем да откриеш това, в което си силен и за което хората биха платили, за да ги научиш
След този практически курс ще:
✔️Конструираш въздействащи и интересни тренинги, обучителни модули и учебно съдържание така, че да доведеш хората до нивото, което искаш
✔️Виждаш, управляваш и използваш груповата динамика, за да постигаш целите си
✔️Разпознаваш типовете „трудни клиенти“ и подхождаш с тях така, че да ги включиш в работния процес
Усвояваш знания и техники, с които:
✔️ Се справяш със скрити провокации и дори с директни нападки, като трансформираш поведението на опонента в сътрудничество
✔️ Развиваш харизмата си като инструмент за привличане на последователи
✔️ Познаваш по-дълбоко себе си и се освобождаваш от ограниченията, за да изградиш непоклатима увереност при работа с групи
Принцип на работа
Тренингът е основан на дългогодишния ми опит (Ангел Лазаров) – треньор, провел стотици бизнес тренинги и тренинги за личностно развитие. Обогатен е от опита на Доц. Д-р Цветана Хубенова – 20 г. преподавател в Софийски Университет и водещ на психотерапевтични групи.
Целта на курса е до края му да имаш готово обучение, което умееш да провеждаш.
Ще тествaш части от него пред групата и получаваш индивидуална обратна връзка (презентациите се записват на видео за анализ).
В цената са включени 2 индивидуални сесии с мен.
Още в първи модул помагаме на всеки да определи в какво е добър и да определи темата си така, че да бъде продаваема.
На втори модул учим как да разработим структура на тренинга и да го напълним с учебно съдържание. След него самостоятелно ще създадеш собствено обучение с помощта на водещия в една от индивидуалните сесиите.
Във всеки от следващите модули тренираш обучението си, за да добиеш увереност и опит.
При взаимен интерес и подходящи теми ще ти предложим партньорската ни програма, в която:
- Промотираме обучението ти заедно, от името на НЛП Института;
- Има прозрачна система за разпределение на приходите от обучението ти;
- Изграждаш репутация на треньор към уважавана организация с почти 20 г. история.
Допълнително предоставяме възможност за супервизия в рамките на текущите ни курсове (като „НЛП – Практик“). Може да разработите тема – част от курса – която да водите.
Програма
1. Управление на групата
Понятие за групова динамика и как влияе на работата.
Типове групи. Етапи на развитие на групата. Фази и кризи и критерии за диагностика. Методи за въздействие върху груповите процеси. Поведение на водещия на всеки от етапите.
Използване на пространството.
Психогеография. Влияние на положението в пространството върху поведението на участниците в групата. Използване на пространството за диагностика и управление. Пространство и лидерство.
Тялото – инструмент на водещия.
Езикът на тялото на лидера. Работа от позиция „седнал“. Стойка и движения. Използване на погледа. Жестове за управление на групата и участниците. Използване на гласа. Как да изберем и неявно да изкараме участник на демонстрация или да предизвикаме желано изказване.
2. Конструиране на тренинга. Технология на презентацията.
Специфика на ученето при възрастни.
Модел, описващ поведението на индивида и групата в рамките на постигане на целта. Начален тест и включване на процеса. Мотивация. Спецификация на целта и сензорна очевидност. Обратна връзка. Гъвкавост на операциите за постигане на целта. Критерии за постигане на целта и завършване на процеса.
Стъпала на израстването.
Как да изведем обучаемите до нивото на знания, навици и мотивация, което искаме.
Планиране и структура на обучението.
Анализ на потребностите.
Определяне на целите.
Подбор на учебно съдържание.
Избор на форми, методи, дейности, казуси и средства на обучение.
Учебната програма.
Планиране на необходимите ресурси.
Съпътстващи материали.
Оценка на курса.
Технология на презентацията.
Етапи на презентацията. План. Кога и как да се отклоним от плана. Как да обясним отклонението. Какво и как да демонстрираме с поведението си. Как да наблюдаваме и какво да виждаме.
Как да поддържаме високо ниво на мотивация в групата.
3. Работа с трудни клиенти и кризисни ситуации
Кога и защо се появяват трудни клиенти. Девет основни типа. Скрити причини, които предизвикват проблемното поведение на всеки от типовете. Начини за реакция, справяне и използване на трудните клиенти.
Как да превърнем „враговете“ в съюзници.
Игри на статус.
Опити за отнемане на лидерството – как да ги разпознавате под повърхността на комуникацията. Защо водещият не може да отговори директно на атаката. Как да си върнем лидерството без да настроим групата срещу себе си. Как да използваме групата срещу трудните клиенти.
Поведение при кризисни ситуации.
Кога се появяват. Какво да правим, когато групата е „непослушна“. Какво да правим, когато не се получава упражнението (демонстрацията). Случаи от практиката. Как да използваме кризите.
4. Личностно редактиране. Емоции и лидерство.
Защо е важно да познаваме добре себе си. Проблемни зони и влиянието им върху груповите процеси. Как да не използваме групата, за да решаваме собствените си проблеми.
Игри и тестове за разпознаване на характера и социалните роли.
Връзка между телесната структура и характера на човека.
Как характерът се отразява на:
- динамиката на психичната енергия
- изразяването на емоциите
- изживяването на чувствата
- структурирането на мислите
- моделите на поведение.
Типове характери и как да ги разпознаваме.
Откриване на ресурсите в себе си.
Осъзнаване на ограниченията на характера – собствените и на другите. Откриване на характеровия потенциал – силните страни. Как да ги използваме още по-ефективно. Какво да запазим у себе си и какво да променим.
Игри и упражнения за добавяне на нови емоции като ресурс.
Власт и лидерство.
Разграничаване на „благотворна власт” и „невроза на властта”.
Откриване на Силата – доверието към себе си.
Как да използваме емоциите за да вземем властта.
Кога да вземем и да дадем лидерството.
5. Личността на водещия. Харизматично лидерство.
Системен подход към работата на водещия.
Защо е важна личността на водещия. Нива на учене. Съзнателно и подсъзнателно обучение. Личността на треньора като модел на поведение.
Как да спечелим доверието.
Създаване на собствен харизматичен “бранд”.
Понятие за харизма. Принципи на изграждане. Основни „архетипове“ на лидера. Личностна цялостност и съгласуваност.
Тренерски мит и митологизация на личността на водещия.
Квадрат на влиянието. Мит на харизматика – структуриране на личната биография на лидера. Проводници на харизмата – символи и ритуали.
Личната история като мркетингов инструмент.
Как да я използваме за да привлечем и мотивираме клиенти от целевата група.
6. Подготовка и защита на дипломна работа.
Всеки от участниците разработва и демонстрира програма за тренинг и провежда с групата модул от него.
-
Дати на провеждане
Семинар №1: 16–17 март 2024 г.
Семинар №2: 20–21 април 2024 г.
Семинар №3: 11–22 май 2024 г.
Семинар №4: 25–26 май 2024 г.
Семинар №5: 15–16 юни 2024 г. (Ц. Хубенова)
Семинар №6 и сертификация: 29–30 юни 2024 г.Формат на провеждане
От 10:00 до 18:00 ч. с две кафе-паузи и почивка за обяд
Място:
гр. София, Хотел Грами, зала Преслав, бул. Александър Малинов 79 Г
Водещи:
А. Лазаров, Доц. Д-р Цветана Хубенова
Цена и отстъпки:
При записване до 6.03.2024 – 2335 лева, разделени на: 400 лева при записване + 5 равни вноски по 387 лева всяка.
При заплащане на цялата сума ползвате допълнително 15% отстъпка и плащате 1985 леваПри записване след 6.03.2024 – 2750 лева, разделени на: 400 лева при записване + 5 равни вноски по 470 лева всяка.
При заплащане на цялата сума ползвате допълнително 15% отстъпка и плащате 2340 лева.
Цените са окончателни и не се начислява ДДС.Начин на плащане:
400 лева – при записване, за да си запазите място.
Остатъкът от сумата – не по-късно от 11.03.2024ВНИМАНИЕ: Целта на курса е всеки да завърши с готов тренинг или обучение и умения за провеждането му. За да обърнем индивидуално внимание на всеки проект, броят на участниците е ограничен до 15.