Работа с трудни хора при управление на екипи и работни срещи
Особено със синиър програмисти и ценни специалисти
Специално за мениджъри – продуктови, проджект, HR, на екипи,
които срещат отпор, съпротиви, несъгласие и неприемане на мнение,
водещи до загуба на време, енергия и нерви
Нестандартен, но доказан практически метод как да мотивираме и управляваме ценни професионалисти със собствено мнение, от които зависим. Дори без да сме техни преки мениджъри и да нямаме организационни инструменти и възможност за директно влияние
❌ Без да ескалираме проблеми с риск за репутацията си пред своя ръководител
❌ Без да губим скъпо време на хората си за празни приказки, безсмислени спорове и безплодни срещи.
Курсът е инспириран от проектите ни с технологични компании като SAP, PROGRESS, VIVACOM, A1, CHAOS GROUP, MUSALA SOFT, SIEMENS и др.
Използван е опита на лектора като управител на собствена компания (10 г.) и над 15 години водещ на групи за обучения и личностно развитие. Вижте инфо по-долу.
Психологията на софтуерния инженер опознахме детайлно в работата ни със стотици програмисти – на НЛП курсовете и сесиите за психологическо консултиране.
На курса ще научите да:
✅ Виждате ясно мотивите за нежелано поведение
✅ Се справяте с всеки от 5-те основни типа „Трудни хора”
✅ Превръщате „врага“ в съюзник с една прецизно подбрана реплика
✅ Съкращавате поне двойно времето за безплодни разговори, спорове и обсъждане при срещи
✅ Поддържате екипa високо мотивирани, с фокус върху решения, а не защо „това не може да стане“
„С Института по НЛП реализирахме проект за обучение на мениджърите от екипа, който ръководех като Директор „Продукти и услуги“ на Виваком.
В резултат на това хората ми съкратиха двойно времето, за което убеждават другите и постигат целите си. Станаха не само по-ефективни в работата си, но и по-балансирани в живота и взаимоотношенията си с другите.
Сега, като Старши директор „Маркетинг“ на А1 се радвам, че част от хората ми ме последваха и израстват в кариерата си. С Ангел Лазаров реализираме проект за обучение на мениджърите от новия ми екип.“
Симеон Донев – Старши директор „Маркетинг“ и член на УС на А1
Още референции вижте на края
Ще овладеете също:
✅Динамика на групата. Защо хората не работят, докато не са сигурни в лидера си
✅Езикът на тялото на лидера, за да ускорите груповите процеси.
✅Ефективни жестове за подсъзнателно въздействие, когато искате да приемат мнението ви
✅Техники за справяне с провокации и нападки, за да трансформирате поведението на опонента в сътрудничество
И всичко това само за 10 часа в рамките на 2 дни, в много практически упражнения и ролеви игри.
❌ Без да учите сложни теории и да използвате неетични практики.
Добра практика за мениджъра е да се подготви за важните разговори и срещи. Обръщаме се към хората си с обмислени, логични и полезни предложения. И въпреки това всеки ръководител познава ситуации, когато:
✔️Хора с опит, висококвалифицирани, приемат новите ни идеи със съпротива.
✔️Искат да стане тяхната промяна, а не нашата.
✔️Налагат своите идеи заради егото, а не заради резултата.
✔️Изземват цялото време на срещата, не позволяват на другите да споделят предложения и идеи.
✔️Дори да се съгласят с нас, не изпълняват поетите ангажименти и даже саботират.
Каква е причината?
Истината е, че психиката ни е така устроена. Кара ни да приоритизираме задачите, които решаваме, не на база логика, а на база инстинкти, комплекси, ценности и проблемни зони.
На работните срещи хората често решават с предимство не работните задачи, а въпроси като борба за лидерство, демонстрация на статус, привличане на внимание, признание, значимост.
Това изисква от мениджъра да бъде добър психолог и комуникатор. Да разбира какво иска всеки един от екипа му. Да го мотивира спрямо индивидуалните потребности. Даже да използва същите мотиви, които го карат да се държи деструктивно, за да го ангажира чрез тях, да работи с ентусиазъм.
За това създадохме този тренинг, основан на разработения от нас Психо-Ето-Логичен метод за управление на групи. Той включва знания от Етологията (наука, изследваща социалното поведението на висшите животни), психологически анализ на потребностите и неочаквани логически обрати за аргументация.
Използвани са малко познати модели и техники, лесни за усвояване и доведени до съвършенство в практиката ни. Ако бъдат точно следвани, те дават еднозначен и прецизен резултат.
Какво ще правим на курса:
1. Изследваме как се формира групата чрез собствените си преживявания в реално време.
Малко теория за:
- Групова динамика
- Етапи на развитие на групата.
- Фази и кризи по К. Левин и У. Бион. Типове НЕ-работещи групи – за какво да внимаваме и как да включим хората в работния процес.
2. Установяваме правила в групата като начин да се заявим като лидер и да успокоим групата. Нарушаването на правила като опит за отнемане на лидерството на водещия. Защо ако не отстоим правилата, хората не ни вярват.
Упражнение: Как да установим правилата.
7 проверени правила.
Правилата като начин за „ИМУНИЗАЦИЯ“ срещу бъдещи възражения и нежелано поведение. Примери и казуси.
3. Вземаме лидерство. Същност на Психо-Ето-Логичния подход. Кога и защо не можем директно и остро да се противопоставим на „Трудните хора“.
Разбираме еволюционните корени и механизми на лидерството, за да действаме в съответствие с тях.
Упражнение: Активности за вземане на лидерството.
10 изпитани похвата.
4. Усвояваме езика на тялото на лидера. Как въздейства на водещия и на групата. Защо спестява време.
Моделираме началото на среща или презентация – как за 20 секунди да поискат да ни слушат.
5. Използваме жестове и положение в пространството за неявно управление на групата. Примери от политиката и общественото пространство.
Как да предизвикаме доверие, да накараме човек сам да поиска да говори или да млъкне, да се успокои или почувства по нужния ни начин – упражнения и ролеви игри.
6. Класифицираме „Трудните хора“ и изработваме подход към всеки от тях.
5 основни типа:
- Голям експерт, обича да слуша себе си, говори за сметка на другите
- Неотстъпчив експерт, държи да наложи мнението си
- Хейтър
- Пасивно агресивен – мълчи и после саботира
- Hijacker – има си проблем, различен от темата на срещата и тегли разговора към него
Брейнсторминг за определяне на други актуални типажи.
Как да открием психологическите причини, водещи до нежелано поведение на различните типове.
Подходи за справяне с всеки от тях.
Ролеви игри за трениране на подходите.
7. Ролеви игри за обединяване на наученото в конкретни казуси
За да се запишете, се запознайте с гаранциите и натиснете жълтия бутон по-долу : “ЗАЯВЯВАМ УЧАСТИЕ”, за да попълните формата. За всичко останало ще се погрижим, като се свържем с Вас.
Лектор: Ангел Лазаров
Основател и председател на УС на НЛП Институт.
Инженер, консултант и НЛП обучител с 30-годишен опит в бизнеса и личностното развитие.
Предприемач, преминал от самостоятелен Startup през развитие на компания до успешен Exit.
Съчетава инженерното си образование с дългогодишния си опит на предприемач и страстта си да общува и споделя знания.
Работил е с мениджъри и предприемачи, политици, спортисти и треньори, както и с различни екипи от А1, Vivacom, SAP, Progress, Chaos Group, Банка ДСК, Sanofi, Siemens, Оргахим, Weber, Феърплей Интернешънъл, Министерски съвет на България, Министерство на регионалното развитие, Министерство на околната среда и водите и много други организации.
От началото на 2012г. работи с националния отбор по карате като треньор по психическа подготовка.
Основна експертиза и авторски разработки в следните области:
- Лидерство и управление чрез мотивация
- Изграждане и развиване на екипи
- Оптимизация на разходите и подобряване на ефективността в ИТ компаниите чрез по-добра комуникация
- Работа с трудни клиенти
- Подбор, мотивация и преструктуриране на персонала
- Благосъстояние (well-being) в условията на динамично променяща се среда
- Високо продуктивни състояния и управление на стреса
- Убеждаваща комуникация
Какво казват мениджъри, преминали наши обучения:
“Нуждите на екипа ни от Продуктови мениджъри бяха:
Как по добре да общуваме. Да разбираме нуждите на клиентите. През съвместна работа с екипите програмисти, дизайнери и маркетолози да постигаме по-добри резултати, за по-кратко време.
Интересни ми бяха динамиката по време на обучението и упражненията, които пресъздаваха реални ситуации. Ако подходим към другите с чисто съзнание, без предубеждения и истински слушаме – със сигурност много лесно разбираме и човека отсреща, и проблемите му, и какви решения да предложим.
Доста неща взех за себе си – как да подходим с разбиране към „трудните“ хора. Ключови думи за поставяне на граници, за изграждане на доверие… Как да съвместим нашите цели с техните…
По-добре управлявам емоционалните реакции – и моите, и на хората, с които взаимодействам.
Екипа споделя, че обучението е било много полезно и дори често си припомняме моменти от него. Сега ни помага да анализираме и по-добре да „четем“ ситуации и клиенти/колеги с които общуваме, да използваме ключови думи и жестове на които ни научи, да търсим win-win в преговори, да организираме срещите по по-добър начин така, че да са продуктивни и да водят до резултат.”
Мария Иванова, Старши мениджър „Продуктов мениджмънт“ в Progress
“През 2014 – 2015 реализирахме проект с АнгелЛазаров от Института по НЛП за коучинг на 2- та ръководителите направление „Сградни Технологии“ на Сименс ЕООД…
По време на проекта … заработихме синергично. Научихме се да изработваме индивидуален подход към хората от екипа ни, нови начини за мотивация и поставяне на задачи.
Това ни помогна да преведем хората по-спокойно през промяната. Подобри се атмосферата в отдела и хората ни станаха много по-чувствителни към нашите очаквания и насоки.
Наученото от този проект стана един от основните фактори, които ни помогнаха максимално да използваме пазарната конюнктура и да реализираме последователен ръст за няколко години напред, както следва:
– Ръст през фискална година 2016 спрямо 2015 – 9%;
– Ръст през фискална година 2017 спрямо 2015 – 17%;
– Ръст през фискална година 2018 спрямо 2015 (прогноза) – 50%;
От началото на 2018 продължихме проекта по наша инициатива. Работим за подобряване на други аспекти от управлението на отдела – управление на времето, развитие на хората от екипа, изграждане на среден мениджмънт, управление на отдалечени структури, структуриране на бизнес планове и др.
Оставаме на разположение за допълнителни въпроси и уточнения.”
Деница Зафирова – Ръководител бизнес администрация за Югоизточна Европа и Адриатически регион и
Александър Стоянов – Регионален ръководител продажби за Албания, България, Косово и Македония
“Усъвършенстване, израстване, развитие търсех преди години, преминавайки в нова роля. Ставайки ръководител, вече отговарях за хората и тяхното развитие. Налагаше се да ги разбирам на по-задълбочено ниво.
Подходих с дежурния ми скептицизъм, но след различни курсове усетих как НЛП ми дава глобалното разбиране за хората, комуникацията и най вече за себе си.
Станах смирен и същевременно уверен в работата с хора.
Реализирам се все по успешно в кариерата. Повлиях на доста колеги да потърсят техния път чрез същата методология.”
Методи Ангелов – Синиър Деливъри мениджър в Anthill
-
Дати на провеждане:
19 и 20 юни 2024
Формат на провеждане:
19 юни: от 13:00 до 18:00 ч. с 2 кафе паузи. Регистрацията е открита от 12:30 ч.
20 юни: от 9:00 до 14:00 ч. с 2 кафе паузи. Регистрацията е открита от 8:30 ч.
Броят на участниците в групата е ограничен до 18 човека.
Място:
гр. София, Хотел Грами, зала Преслав, бул. Александър Малинов 79 Г
Цена:
При регистрация до 12.06.2024 – 290 лв.
При регистрация след 12.06.2024 – 360 лв.
Отстъпки:
За 2-ма участника от една организация – 5% с код NLPTR5За 3-ма и повече участника от една организация – 7% с код NLPTR7
За повече от 5 човека от една организация – свържете се с нас на [email protected] или тел.: 0884 270 580
Цените са без ДДС и са крайни за физически лица.
Гаранции:
Опитът ни с над 10 000 човека, преминали през наши обучения, ни дава пълна увереност в качеството на тренингите.
За да сте спокойни и да се убедите, че наученото работи за Вас, Ви даваме 100% 30-дневна гаранция. Ако 1 месец след като сте преминали обучението решите, че съдържанието на курса е неприложимо, напишете ни аргументирано защо мислите така и ние ще Ви върнем парите.