Как да се разбираме с хората и себе си и… да им помогнем те да разберат нас

- Разбери кога хората те подвеждат – нарочно или неосъзнато
- Виж каква информация да търсиш в разговора, преди да вземеш решение
- Как чрез 2-3 специални въпроса да стигнеш до дъното на истината
- Кога и как да говориш така, че да те разбират еднозначно
- Овладей оръжие за контраатака, когато те нападат несправедливо
- Как да помагаш на себе си и другите при фрустрация и вътрешни ограничения
Хората постоянно говорят двусмислено и неясно:
Колега или приятел, от когото искаш нещо: „Това не може да стане.“ Защото го мързи, иска да го уговаряш, за да се почувства важен, недоволен е от заплащането или му липсват ресурси?
Бизнес – партньор: „Цената ни е много изгодна.“ За теб? За него? В сравнение с какво?
Интимния ти партньор: „Не мога да живея повече с теб!“ Напуска те, търси внимание, иска да промениш нещо в поведението си или си има друг/друга?
Често и другите, пък и ние самите декларираме такива убеждения:
„Хората са лоши и неблагодарни“
„Жените са меркантилни интересчийки“
„Мъжете са безчувствени и стиснати“
„Служителите са мързеливи и безотговорни“
„Шефовете са експлоататори и манипулатори“
„В България не може да се развиваш и да правиш бизнес“
„Добра кариера се прави само с връзки“
„Длъжен съм да бъда перфектен / да правя това и това…“
Често съдбоносните решения в живота си вземаме въз основа на такива неясни и неконкретни изявления и убеждения. В последствие дори не винаги разбираме, че сме сгрешили.
На семинара ще ти споделя истински истории, мои и от практиката ми, за драматични недоразумения, довели до загуби и измерени в пари, време и загубени взаимоотношения.
Това, което ме научи да разпознавам всички неясноти и двусмислици и да разкривам истината зад тях, се нарича „Мета-модел“ – раздел от НЛП. Беше преди 15 години. Усвоих го за няколко дни и това рязко подобри отношенията ми с персонала, доставчиците и клиентите.
В личния живот и връзките се радвам на по-голяма яснота. Когато съм в лошо настроение е достатъчно само да си задам няколко въпроса, за да престана да си „въртя филми“ в главата, а да сляза в реалността и да действам.
Постоянно го използвам в работата и живота си, за да помагам на другите – понякога дори без те да разберат.
За съжаление Мета-моделът, колкото е полезен, толкова ужасно и сложно е описан в литературата. Това отказва много хора от едно незаменимо в живота и бизнеса знание.
Ако имаш време за губене – провери в нета.
Затова с колегите разработихме забавен и интересен метод, по който за 10 години съм обучил над 2 000 човека.
Чрез забавни игри и упражнения с интересни хора ще помогнем и на теб за 1 ден да усвоиш модела, за да се разбираш по-добре с хората и себе си.
Програмата включва:
- „Развален телефон“ – защо приемането и предаването на информация от хората прилича на тази стара детска игра? Как формираме „Картата на света“. Филтри на възприемане – кога са полезни и кога пречат. Упражнения.
- 3 типа и 8 начина за изопачаване на информация: Обобщение – 2 начина; Пропускане – 2 начина; Изкривяване – 4 начина. Упражнения за разпознаване на всеки от тях. Какви въпроси да задаваме, за да провокираме събеседника да ни каже каква е истината, която стои зад всяко от изопачаванията. Упражнения за тренировка на всеки от въпросите.
- Как да говорим така, че да избягваме недоразумения. Използване на въпросите за себе си – когато предаваме информация. Как да бъдем максимално конкретни, за да ни разбират еднозначно. Кога да НЕ използваме модела
- Особености при използване на модела в различни ситуации: При лични взаимоотношения; Преговори и интервю за работа; Продажби – събиране на качествена информация за потребностите на клиента; С подчинени и колеги – поставяне на задачи и даване на обратна връзка; Когато осъзнато ни лъжат; Като инструмент за психологическа помощ – за себе си и другите. Упражнения: „От мухата – слон“, „ Семеен скандал“, „Всичко е ужасно и безнадеждно” :-P, „Ограничаващи убеждения“, „Делегиране“, „Интервю за работа“
- „Екология“ при използването на модела: Защо и кога събеседника възприема въпросите ни болезнено. Как да задаваме въпроси така, че събеседника ни да се чувства комфортно – нагласи и техники. Особености при използването на модела като „оръжие“ за нападение и отбрана. Как да запазим отношенията си.
-
Дати на провеждане:
10 юни 2023
Формат на провеждане:
От 10:00 до 18:30 ч. Регистрацията е открита от 9:20 ч. и завършва в 9:50 ч.
За комфорта на присъстващите достъпът в залата ще бъде възможен само до 9:50 ч.
Място:
гр. София, Хотел Грами, зала Преслав, бул. Александър Малинов 79 Г
Цена:
При регистрация до 5.06.2023: За един участник – 179 лева
За двама участници, регистрирали се заедно – 180 лева общо за двамата*При регистрация след 5.06.2023: За един участник – 219 лева.
За двама участници, регистрирали се заедно – 220 лева общо за двамата*При плащане на място в деня на събитието: 269 лева за всеки участник.
Цените са окончателни и не се начислява ДДС.